Filmes díjak tárháza

2017. január 23. 12:32 - Leenacat

Oscar jelölés előzetes: Legjobb film

Holnap végre kiderül, mely filmek illetve stábtagok lesznek jelölve a 89. Oscar gálára. Nem maradt más hátra, mint hogy a legjelentősebb kategóriát is megtippeljem, a legjobb filmet. Úgy érzem, ez bizonyult a legnehezebb feladatnak, hiszen nem lehet tudni, hogy vajon hány film kapja meg végül a nominációhoz szükséges szavazatszámot. 5-től 10 film kerülhet be a legjobbak közé, én most kilencre tettem a voksomat. 

2010-től az Akadémia megreformálta a legjobb film kategóriába jelölhető alkotások számát. A korábbi öt helyett, most maximum tízet lehet beszavazni, ám ahhoz, hogy egy alkotás bekerüljön, el kell érnie bizonyos minimum szavazatszámot. Minden évben változó, hogy végül hányan versenghetnek az aranyszoborért, előfordul, hogy csak nyolc-kilenc film kerül be, de a maximumra is volt már példa. Ezzel ternészetesen esély nyílt a kisebb költségvetésű, független filmeknek is, amit én személy szerint nagyon támogatok.

Íme az általam megtippelt 9 film.

Kaliforniai álom (La La Land)

Az egyértelmű tény, hogy a Kaliforniai álom a legnagyobb favoritja az Oscarnak, igazából csak az a kérdés, hogy sikerül-e rekordot beállítani. A bűvös szám a 14-es, a rekordot a Mindent Éváról és a Titanic tartja. Damien Chazelle klasszikust idéző modern musicaljének ez akár sikerülhet is, de a 13 tűnik reálisnak. Mind a négy zenei kategóriában, legjobb hangvágás, hangkeverés, dalbetét és zene, plusz természetesen a legjobb film, színész, színésznő, rendező, forgatókönyvíró, operatőr, vágó, jelmeztervezés és látványtervezés kategóriában kaphat jelölést. Amennyiben még egy dalt nominálnának, akkor meg is lenne a 14, ám erre azért nem fogadnék nagy összegben. A Lionsgate elvárásait szerintem már így is felülmúlta a film. 

Érkezés (Arrival)

A tavalyi Mad Max jelölés után úgy tűnik az Akadémia nyitott más műfajokra is a drámán kívül, így mindenképpen a legjobbak közé várom az Érkezést. Dennis Villeneuve (rendezésért kaphat jelölést) filmje, a 2016-os év legütősebb scifije lett és minden bizonnyal a technikai díjakban sorra érdekelt lesz. Ha megérzésem nem csal, akkor Amy Adams nagyon megérdemelten megszerzi hatodik Oscar jelölését. A Paramount Pictures által forgalmazott film számomra biztosan felejthetetlen és bár nem tartozom a műfaj kedvelői közé, ilyen filmeket szívesen néznék még a jövőben. 

Holdfény (Moonlight)

Barry Jenkins érzékeny drámája, a Kaliforniai álom után a legesélyesebb a filmnek járó Oscar-díjra. Azt nehéz lenne megjósolni, hogy hány kategóriában kap majd jelölést, ám az biztos, hogy hatalmas sikere van és gyanítom az Akadémia tagjait is lenyűgözte ez a kis költségvetésű, művészi alkotás. Pár héttel ezelőtt a Golden Globe-on megkapta a legjobb filmnek járó elismerést dráma kategóriában és rengeteg amerikai díjkiosztón választották a legjobbnak. A férfi mellékszereplők kategóriájában egyértelmű favoritnak számít Mahershala Ali, Barry Jenkinsnek pedig a legjobb adaptált forgatókönyvnél van esélye. 

A régi város (Manchester by the Sea)

Kenneth Lonergan szomorú és nyomasztó drámájának egyértelműen ott a helye a legjobbak között, Tavaly a Sundance-en mutatkozott be a film, amire aztán az Amazon Studios csapott le, mint forgalmazó. Később a film több fesztivált is megjárt, volt, hogy győzött is, és szinte kivétel nélkül egekig magasztalták. Lesz a legjobb filmen kívül még jelölésük, Casey Affleck főszereplőként, Michelle Williams mellékszereplőként, Kenneth Lonergan pedig az eredeti forgatókönyvnél kap nominációt. Van némi esélye mellékszereplők között Lucas Hedgesnek is. 

Oroszlán (Lion)

A kritikusok leginkább úgy jellemezték ezt a valós események ihlette filmet, hogy inspiráló, lendületes és egyáltalán nem giccsbe átforduló történet, de garantáltan darabokra töri az ember szívét. Garth Davis első rendezésével máris jelölt lehet a direktorok között és nem mellesleg az indiai szűrmazású, ám angol színész, Dev Patel is élete alakítását nyújtotta. Nicole Kidmannek kevés jelenete van, de azokban lenyűgözőt alakít, így ő is számíthat mellékszereplő jelölésre. Idén a Weinstein Companynak, a nem túl sikeres év után az Oroszlán jelenti a mentőövet. 

A fegyvertelen katona (Hacksaw Ridge)

 

Mel Gibson bebizonyította, hogy még mindig ott van a helye Hollywoodban a legnagyobbak között és képes elképesztően igényes filmet rendezni. 21 évvel ezelőtt sikerre vezette a Rendíthetetlent és ő maga rendezői Oscarral gazdagodott. A fegyvertelen katona ugyan erőszakban bővelkedik, de közben szívszórító és annak tudatában, hogy igaz történet, kellően megrázó is. Az elmúlt pár évben Gibson botrányaitól volt hangos a sajtó és nem feltétlenül nézik ezt jó szemmel a filmes körökben sem. A második világháborús drámát és a főszereplőt, Andrew Garfieldot ennek ellenére mindenképpen jelöltnek várom, de Mel Gibsonnak úgy gondolom nem adnak ekkora megtiszteltetést. 

A számolás joga (Hidden Figures)

 

Igaz történeten alapul, ráadásul három rendkívüli afroamerikai nőről szól, akik a NASA-nál dolgoztak az űrprogramban, A történet nagyon Oscar barát és frissen is élhet az Akadémia tagokban. A Torontói fesztiválon ugyan bemutatták a filmet, majd decemberben limitált kiadásban is, ám valójában januárban kezdték vetíteni a mozik és a hírek a rekord nézőszámról harsogtak. A három nagyon szimpatikus színésznő mellett a zene is elképesztően hatásos, amely Pharell Williams nevéhez fűződik. Engem meglepetésként érne, ha a Fox által forgalmazott film végül kimaradna a legjobb film jelöltek közül. 

Fences 

August Wilson színdarabjából készült a film, méghozzá a Paramount Pictures jóvoltából. Denzel Washington és Viola Davis már színpadon is eljátszhatta a két főhőst, és mindketten Tony díjat kaptak alakításukért. Denzel vállalta a film rendezését és Viola pedig a vásznon is eljátszhatta az anya szerepét. A kritikusok jól fogadták a  filmet, ugyan Denzel rendezői jelölést valószínűleg nem fog kapni, ám a színészek között ott lesz a neve (immáron hetedszer) és ezzel Casey Affleck legnagyobb riválisa lesz. Viola Davist pedig a mellékszereplő kategóriában jelölik majd, aminek ő lesz az egyértelmű favoritja. A film jelölése hagy némi kétséget, de úgy gondolom a két színészi jelölés húzóerőt jelent és bekerülhet a legjobbak közé. 

Hell or High Water 

David Mackenzie, skót direktor egy ízig-vérig amerikai, már-már westernre hajazó filmet rendezett, a kietlen pusztaságban, Texasban. Olyan színészek álltak a rendelkezésére, mint az Oscar-díjas Jeff Bridges, (aki ezúttal a mellékszereplők között kaphat jelölést), Chris Pine és Ben Foster. A színész, Taylor Sheridan immáron sikeres forgatókönyvíró is (első rendezését épp most mutatják be a Sundance-en) a Sicario után ismét írt egy ütős történetet a bűn vonalán és valószínű, hogy ott lesz a februári Oscar gálán. 

 

 A futottak még kategória:  Éjszakai ragadozók, Jackie, 20th Century Women, Loving és a Florence Foster Jenkins. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranyszobrok.blog.hu/api/trackback/id/tr3012145393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Filmes díjak tárháza
süti beállítások módosítása