Filmes díjak tárháza

2017. január 27. 21:55 - Leenacat

Sundance 2017: Filmek, amik eladásra kerültek

Hamarosan véget ér az idei Sundance Filmfesztivál, ideje számot vetni arról, hogy mely forgalmazók voltak a legkitartóbbak, legszorgosabbak és legköltekezőbbek. 

A Sundance Filmfesztivál egyik fontos részéhez tartozik a mozizás és a szórakozás mellett a filmstúdiók illetve forgalmazók nagy bevásárlása. A független filmek, ahogy az a nevükben is benne van, nagy forgalmazók nélkül állnak, és elsősorban ezért érkeznek Utahba, hogy próbáljanak betörni a mozi piacára. A Sundance Filmfesztivál remek lehetőség a kezdő, szárnyaikat bontogató rendezőknek arra, hogy kisköltségvetésből forgatott filmjeiket bemutassák illetve piacra vigyék. Akad persze olyan rendező is, aki ugyan már bizonyított, mégis erre a fesztiválra hozza versenyen kívüli alkotását, hátha további támogatókat szerez. 

A mostani Sundance Filmfesztiválon a tavalyihoz képest nagyon megugrottak az árak és háromszor annyi eladás történt, mint két évvel ezelőtt. Ezen persze nem kell csodálkozni, hiszen betört a piacra egy bizonyos Netflix és egy bizonyos Amazon, akik ádáz harcot folytatnak egymás ellen az online forgalmazás területén. A harc olyannyira komoly, hogy számos hollywoodi újság külön cikkeket szentelt annak, hogy megvan az első Amazon által forgalmazott Oscar jelölt film és ezzel bizony megelőzte a Netflixet. Az a film egyébként a Manchester by the Sea, magyarul A régi város, amely a tavalyi Sundance-en mutatkozott be és kelt el 10 millió dollárért. Ez a két online stream szolgáltató tehát nagyon komolyan vette az idei független filmes fesztivált és be is vásárolt dögivel nem is akármilyen összegben. Természetesen kissé túlzásba esnek az árakkal, olyan filmre költöttek több millió forintot, ami valószínűleg nem, hogy nem ér annyit, de vissza sem fogja hozni az árát. Sőt igazából, amikor ezek a filmek eladásra kerülnek azt sem lehet tudni, hogy hány emberhez fognak végül eljutni.

Mindenesetre az most világosan látszik, hogy az online stream szolgáltatók és a televíziós társaságok is szeretnének betörni az Oscarra. Például Netflix, Amazon, HBO, ESPN vagy a CNN. Nem csak az egészestés filmeket vásárolják meg, ugyanis a dokumentumfilmeknek is elég nagy presztizse lett. Ebből a szempontból is a tavalyi Sundance-et hoznám fel példának, ugyanis két idén Oscar jelölt dokut is Park Cityben mutattak be, Life, Animated és az O.J: Made in America. Utóbbira az ESPN tévécsatorna csapott le és 7,5 órája ellenére Oscar jelölt lett. Idén különösen erős dokumentumfilmek mutatkoztak be, három közülük Szíráról szól, de van a globális felmelegedésről és az orosz doppingbotrányról is alkotás.

                                                                        The Big Sick

Kétségkívül a legnagyobb nyertese a Sundance-nek eladás szempontjából, Kumail Nanjiani filmje a The Big Sick, amelyért az Amazon 12,5 millió dollárt fizetett, és amit a legtöbb kritikus kicsit értetlenül fogadott. Bár jónak értékelték a filmet, de ekkora összeget kétségkívül nem ért. (2,5 millió dollárral többet fizettek, mint az Oscar jelölt Manchester by the Sea-ért) Egyébként a Universal is beszállt a harcba, de 10 milliónál többet nem ért nekik a film, amire az Amazon még rálicitált. Hozzájuk került még egy 4 órás dokumentum film is, a Long Strange Trip, amelynek a producere Martin Scorsese. Szintén ők vitték el a Landline című családi vígjátékot, amelynek főszereplői a nagy komikus Jenny Slate, Jay Duplass, John Turturro és Edie Falco. 

                                                                          Patti Cake$

A Fox Searchlight tavaly rekord összeget áldozott a Birth of a Nation-ért, egészen pontosan 17,5 millió dollárt, idén viszont spóroltak kicsit. A Patti Cake$ című rappelős vígjátékért 9,5 millió dollárt fizettek ki, illetve a Step című zenés dokumentumfilmért 4 milliót. A Focus Features egy sötét thrillerre csapott le, 5 millió dollárért jutott hozzá Anton Yelchin egyik utolsó filmjéhez, a Thoroughbred-hez, amiben a nagy tehetség Anya Taylor-Joy (The Witch) a főszereplő. 

A Sony Pictures ráérzett a siker szagára, ugyanis nem akart belemenni a licitháborúba, így már a Sundance előtt bejelentette, hogy megveszik a Call Me By Your Name című drámát, amelyet az A Bigger Splash rendezője, Luca Guadagnino jegyez, főszerepben pedig a nagyon sármos Armie Hammer. A Sony a filmért elöljáróban 6 millió dollárt fizetett és milyen jól tette, hiszen a kritikusok egyöntetűen az idei Sundance legjobb filmjének tartják. Hamarosan pedig az is kiderül, hogy megnyeri-e a fődíjat. 

                                                                   Call Me By Your Name

A Netflix őrült vásárlásba kezdett, szinte nem telt el olyan nap, hogy ne lett volna hír egy Netflix piacról. Még a fesztivál előtt beszerezte a Berlin Syndrome című thrillert, majd az első napon a vígjáték Fun Mum Dinner-t és egy dokumentumfilmet a Casting JonBenet-et. Aztán a következő napokban nem álltak le, újabb négy dokura csaptak le, a korallzátonyokról szóló Chasing Coral-ra, a Nobody Speak-re, a Joshua: Teenager vs. Superpower-ra és az orosz doppingolókról készült Icarusra. Természetesen játékfilm is került a csomagba, méghozzá 8 millió dollárért a Keanu Reeves és Lilly Collins főszereplésével készült To the Bone, amely az anorexia témájával foglalkozik. A romantikus komédia The Incredible Jessica James 2,5 millió dollárt ért meg nekik, míg a thriller-vígjáték I Don’t Feel At Home in This World Anymore szintén ennyit. 

A Weinstein Company annak a Taylor Sheridannek az első filmjét szerezte meg, aki a Sicarionak és a Hell or High Waternek írta a forgatókönyvét. (ezzel egyébként Oscar jelölést is gyűjtött idén) Sheridan tehát debütált a Wind Riverrel és 3,1 millió dolláros összeget kötött Harvey Weinstein cégével. Egyébként ők támogatták Jay Z (igen a rapper) 6 részes dokumentumsorozatát is (TIME:The Kalief Browder Story), amelyből kettő rész most bemutatkozott a Sundance-en. 

A nagy indie forgalmazók is vásárolgattak. Az A24, amelynek a nevéhez a Moonlight kötődik a mostani Oscar szezonból, már a Sundance előtt bejelentkezett az A Ghost Story című filmért, amelyben Casey Affleck és Rooney Mara szerepelnek és a címe ellenére nem egy thrillerről van szó. A Neon nagyon pályázott a Patti Cake$-re, és hiába ajánlottak 10,5 millió dollárt, többet, mint a Lionsgate, az Annapurna vagy az Amazon, a filmet végül a Fox vitte el 9,5-ért. Végül nem távoznak üres kézzel, hiszen sikerült megszerezniük egy szintén jónak ítélt filmet, az Ingrid Goes West-et, amelyben Elisabeth Olsen és Aubrey Plaza parádézik. 

Az Annapurna úgy tűnik egyelőre nem vásárolt be semmilyen filmből. 

                                                                             Mudbound

Ami még nagy kérdés, hogy Dee Rees drámája, a Mudbound vajon kinek a kezébe kerül, ugyanis a film standing ovation-t ért el, azaz állva tapsolt a végén a közönség. Dee Rees óvatos és gyaníthatóan még folyik a licitálás a filmre, amelyben olyan sztárok szerepelnek, mint Carey Mulligan, Garrett Hedlund, Mary J. Blige és Jason Clarke. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranyszobrok.blog.hu/api/trackback/id/tr2012161041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Filmes díjak tárháza
süti beállítások módosítása